КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Переяслав-Хмельницька районна організація
Меню сайту

Корисні посилання
  • Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України
  • ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
  • Федерація Профспілок України

  • Форма входу


    Календар
    «  Квітень 2024  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930

    Пошук

    Архів записів

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Вітаю Вас, Гість · RSS 28.04.2024, 08:50

    Головна » Архів матеріалів

     

    Згідно з Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», під час дії воєнного стану максимальний розмір допомоги по безробіттю не може перевищувати розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством на 1 січня календарного року. 

    Отже, з 1 січня максимальний розмір допомоги по безробіттю становить 6700 грн, а мініма ... Читати далі »

    Переглядів: 53 | Додав: adminrxmel | Дата: 17.01.2023

     


    Міністерство освіти і науки України розробило алгоритм дій для вчителів у разі проведення занять і увімкнення сигналів тривоги, що розроблений на основі рекомендацій ДСНС України.

    У закладах освіти мають бути створені відповідні умови та проведені попередні заходи з підготовки всіх учасників освітнього процесу, а саме:
    - Ознайомлення з місцем розташування укриттів фонду захисних споруд цивільного захисту, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.
    - Пояснення дій, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції закладу.
    - Обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття.
    - Розподіл учасників освітнього процесу в укриттях із урахуванням місткості та розташування.
    - Встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.
    - Почувши сигнал оповіщення необхідно організувати переміщення учасників освітнього процесу у супроводі з вчителем або відповідальною особою, яка після завершення небезпеки та оголошення відміни сигналу організує повернення учасників освітнього процесу до запланованих заходів, а також перевірятиме наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки. ... Читати далі »

    Переглядів: 129 | Додав: adminrxmel | Дата: 16.09.2022

     

       Засновники та керівники шкіл мають створити безпечне освітнє середовище у закладах освіти в умовах воєнного стану.

    Про це йдеться у повідомленні Державної служби якості освіти.

    У Держслужбі наголосили, що у першу чергу засновникам і керівникам шкіл потрібно забезпечити облаштування укриття й запасних виходів та здійснити превентивні заходи щодо мінної безпеки. Зокрема, провести інформування учнів шляхом проведення спільних заходів із залученням фахівців ДСНС.

    Також керівникам закладів освіти доцільно розробити шляхи евакуації учасників освітнього процесу, зокрема й до найближчого укриття, якщо таке не обладнане у школі та алгоритм дій працівників та учнів під час евакуації.

    Окрім того, у школах мають бути проведені тренування учнів та працівників щодо правил поводження під час повітряних тривог, евакуації, перебування у сховищі або укритті. ... Читати далі »

    Переглядів: 99 | Додав: adminrxmel | Дата: 09.08.2022

     

    19 липня 2022 року набрав чинності Закон України від 1 липня 2022 № 2352-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації трудових відносин».

    Міністерство економіки України надало постатейний коментар до Закону № 2352-ІХ.

    Коментар надається, зокрема, про зміни до статті 12 Закону України від 15.03.2022 № 2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»  щодо надання відпусток у період дії воєнного стану.

    Зміст законодавчих змін до ч. 1 ст. 12 Закону

    «1. У період дії воєнного стану надання працівнику щорічної основної відпустки за рішенням роботодавця може бути обмежено тривалістю 24 календарні дні за поточний робочий рік.

    Якщо тривалість щорічної основної відпустки працівника становить більше 24 календарних днів, надання невикористаних у період дії воєнного стану днів такої відпустки переноситься на період після припинення або скасування воєнного стану.

    У період дії воєнного стану роботодавець може відмовити працівнику у наданні невикористаних днів щорічної відпустки. 

    У разі звільнення працівника у період дії воєнного стану йому виплачується грошова компенсація відповідно до статті 24 Закону України «Про відпустки».

    Коментар Мінекономіки: 

    Змінами передбачається право, а не обов’язок роботодавця обмежити тривалість щорічної основної відпустки працівника у період дії воєнного стану її тривалістю у 24 дні.

    Тому працівникам, тривалість щорічної основної відпустки яких складає більше ніж 24 календарних дні, наприклад, особам з інвалідністю чи педагогічним працівникам, може бути надано за рішенням роботодавця таку відпустку повної тривалості.

    Як і раніше, зберігається можливість оформлення протягом періоду воєнного стану щорічних додаткових, соціальних, навчальних та інших   відпусток тривалістю та на умовах, визначених законодавством про відпустки.

    Варто звернути увагу, що обмеження надання щорічної основної відпустки стосується виключно тієї відпустки, що надається за поточний робочий рік. На невикористані відпустки працівника за попередні робочі роки не поширюються обмеження, передбачені частиною першою статті 12.

    Абзацом третім частини першої статті 12 на період дії воєнного стану призупинено обов’язок роботодавця надавати невикористану щорічну відпустку протягом не більше ніж 12 місяців після закінчення робочого року, за який надається відпустка, а також заборону ненадання щорічної відпустки повної тривалості протягом двох років підряд.

    Абзац четвертий частини першої окремо наголошує на тому, що у разі звільнення працівника зберігається обов’язок роботодавця компенсувати всі належні йому дні щорічних відпусток та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи, невикористані на момент звільнення. ... Читати далі »

    Переглядів: 89 | Додав: adminrxmel | Дата: 22.07.2022

    Опубліковано Закон України від 19.06.2022 № 2315-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» (газета «Голос України від 2 липня 2022 року № 136 (7886).

    Законом передбачено внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту», зокрема, розділ X «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 2-1 такого змісту:

    До припинення або скасування дії в Україні воєнного стану, уведеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022 та Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX зупиняють дію:

    положення частини третьої статті 10 цього Закону в частині тривалості освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти не менше 175 навчальних днів;
    положення частини другої та частини п’ятої статті 12 Закону щодо максимальної кількості учнів у класі (наповнюваності класу) державного, комунального закладу освіти, крім здобуття освіти за очною (денною) або вечірньою формою.
    Тривалість навчального року, дата його початку та/або закінчення визначаються Кабінетом Міністрів України. ... Читати далі »

    Переглядів: 98 | Додав: adminrxmel | Дата: 14.07.2022

     

    Міністерство економіки України на запити щодо звільнення працівників, які виїхали за кордон, роз’яснює, що роботодавцю варто виходити з того, чи є з таким працівником зв’язок і чи може він продовжувати виконання своїх посадових обов’язків.

    Законодавством про працю не передбачено обов’язку працівника повідомляти роботодавця про своє місцезнаходження та отримання статусу біженця або визнання його особою, яка потребує тимчасового захисту.

    Зважаючи на надскладну ситуацію на території України працівники, які не виходять на роботу внаслідок обставин, пов’язаних з бойовими діями, або ті, які не мають змоги виходити на роботу у зв’язку з небезпекою для життя і здоров’я, не підлягають автоматичному звільненню чи, наприклад, за пунктом 4 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України за «прогул без поважної причини».

    Зазначене обумовлено необхідністю збереження життя та здоров’я таких працівників та їх сімей і вважається як відсутність на роботі з поважних причин.

    Якщо з таким працівником відсутній зв’язок, до з’ясування причин і обставин його відсутності за ним зберігаються робоче місце та посада, трудові відносини не припиняються, однак час таких неявок не зараховується до стажу роботи, що дає право на щорічну відпустку, та у загальному випадку не підлягає оплаті.

    У випадку, якщо специфіка виконання роботи передбачає можливість її здійснення віддалено, за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, роботодавцю доцільно прийняти рішення про переведення працівника на дистанційну роботу. ... Читати далі »

    Переглядів: 120 | Додав: adminrxmel | Дата: 31.03.2022

     


      1. Загальний опис ситуації в сфері трудових відносин

    Основоположні права громадян, пов’язані з реалізацією права на працю передбачені статтями 43-46 Конституції України.
    Разом з тим відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.

    Відповідно до підпункту 5 пункту 1 статті 6 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в указі Президента України про введення воєнного стану зазначається вичерпний перелік конституційних прав і свобод людини і громадянина, які тимчасово обмежуються у зв’язку з введенням воєнного стану із зазначенням строку дії цих обмежень, а також тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

    Указом Президента України від 24.04.2022 №64/2022 (далі – Указ) в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. ... Читати далі »

    Переглядів: 108 | Додав: adminrxmel | Дата: 11.03.2022

     


    Федерація профспілок України, яка представляє інтереси понад 4 млн працівників та студентів, глибоко стурбована ескалацією ситуації та зростанням напруги між Україною та Росією, викликаною невиправданим значним нарощуванням присутності російських військ у безпосередній близькості до кордонів України та тиском на нашу державу щодо її геополітичної орієнтації. Українці мають право самі визначати своє майбутнє. За оцінками експертів, європейський регіон наразі перебуває ближче до війни, ніж будь-коли за останні 30 років. Можливий масштабний збройний конфлікт зачепить не лише нашу країну.

    Військова агресія проти України призведе до значних людських жертв, матеріальних і фінансових втрат. Від масштабного військового конфлікту постраждають і працівники – будуть знищені мільйони робочих місць, процвітатимуть злидні та руйнація, про права працівників і добробут людей можна буде забути.

    Саме тому міжнародний профспілковий рух ще у травні 2014 року на 3-му Всесвітньому конгресі Міжнародної конфедерації профспілок, що об’єднує 200 млн членів профспілок у 163 країнах світу, закликав до деескалації напруги, поваги до територіальної цілісності України, виведення російських військ з України, роззброєння незаконних груп та військових формувань. Усі ці вимоги залишаються надзвичайно актуальними. ... Читати далі »

    Переглядів: 112 | Додав: adminrxmel | Дата: 22.02.2022

     

    Протягом останніх років рівень державних витрат на освіту в країнах-членах ЄС майже не змінювався.

    Однак залишаються значні відмінності між країнами. У 2019 році в країнах ЄС в середньому витрачалося на освіту 4,7% ВВП, що становило приблизно 10% загальних державних витрат. Менше 4% ВВП витрачалося в Ірландії (3,1%), Італії (3,9%), Румунії (3,6%) та Болгарії (3,9%), в той час, як 6,0% і більше – в Естонії (6,0%), Бельгії (6,2%), Данії (6,3%) та Швеції (6,9%).

    Що стосується частки державних витрат на освіту в загальних державних видатках – на одному полюсі перебуває Естонія (15,5%) та Латвія (15,0%), де державні витрати на освіту становили понад 15 % загальних державних видатків, тоді як на іншому полюсі – країни, в яких менше 10 % загальних державних видатків спрямовується на освіту: Італія (8,0%), Греція (8,3%), Іспанія та Франція (по 9,5%), Німеччина (9,6%), Словаччина (9,8%) та Австрія (9,9%).

    За останні роки в більшості країн відбулися несуттєві зміни. Найбільш значні зміни сталися в Болгарії, Чехії та Естонії, де на частка витрат на освіту в загальних державних витратах виросла більш ніж на 1 відсотковий пункт за період з 2016 до 2019 року, і на Кіпрі, де вона зменшилася більш ніж на 1 відсотковий пункт за той самий період. У Румунії, Болгарії, Чехії, Кіпрі та Мальті відбулося реальне зростання абсолютних показників на понад 7%.

    Найбільша частка державних коштів, виділених на освіту, спрямовується на середню освіту (38,7%), далі йдуть дошкільна та початкова освіта разом (33,4%) та вища освіта (16,2%). 

    Державні витрати на освіту переважно розподіляються на педагогічний персонал (64%), за ним йде проміжне споживання (14%), куди входять витрати на придбання товарів і послуг, необхідних для надання освітніх послуг. На третьому місці валове нагромадження капіталу (7%), яке включає капітальні інвестиції, наприклад, у будівлі, далі йдуть соціальні виплати (6%) та інші поточні трансферти (6%).

    Декілька держав-членів збільшили фінансування освіти, що пов’язано з переходом на онлайн та змішане навчання під час пандемії. Фінансувалися проекти цифровізації, а також наймання додаткових вчителів або додаткове навчання вчителів, витрати на консультації та допомогу учням та на доплати вчителям. У деяких країнам школам компенсувалися додаткові витрати на профілактичні заходи, наприклад, придбання захисного обладнання або додаткових засобів для дезінфекції.

    Фонд відновлення і підвищення стійкості (Recovery and Resilience Facility) разом з Європейськими структурними та інвестиційними фондами значно збільшать обсяги коштів ЄС, що спрямовуються на освіту та навчання. Фонд відновлення і підвищення стійкості є центральним елементом програми «Наступне покоління ЄС» – інструменту Європейського Союзу для підтримки відновлення після кризи, викликаної коронавірусом. Він становить 675 млрд. євро – з них 312,5 млрд. євро у вигляді грантів і 360 млрд. євро у вигляді позик. Фонд відновлення і підвищення стійкості підтримуватиме стійкі та спрямовані на зростання реформи та інвестиції в державах-членах з метою сприяння відновленню та розбудові інституційного потенціалу, необхідного для зменшення нерівності та розривів у ЄС.

    Інвестиції та реформи в галузі освіти та навчання відіграють важливу роль у національних планах відновлення. Щоб скористатися підтримкою в рамках Фонду, держави-члени повинні подати свої плани відновлення та посилення стійкості, включаючи комплексний план реформ та інвестицій, які мають бути запроваджені до 2026 року. Хоча процес їх погодження все ще триває, згідно з попередніми розрахунками, очікується, що на пов’язані з освітою реформи та інвестиції буде виділено до 13 % від загальних витрат Фонду відновлення і підвищення стійкості. Ці інвестиції та реформи охоплюють усі рівні та сектори освіти. Вони спрямовані на модернізацію освіти і мають потенціально будуть мати довгострокові наслідки.  ... Читати далі »

    Переглядів: 130 | Додав: adminrxmel | Дата: 22.02.2022



    Кабінет Міністрів вдосконалив процедуру надання субвенції у частині встановлення співвідношення обсягу співфінансування з місцевого бюджету залежно від індексу податкоспроможності відповідного бюджету.
    Відповідні зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» схвалені 2 лютого.
    Очікується, що встановлення співвідношення обсягів співфінансування сприятиме більш ефективному використанню коштів територіальними громадами.
    Відповідно до змін, використання субвенції для обласних бюджетів та бюджетів міських територіальних громад з індексом податкоспроможності понад 1,1 здійснюватиметься не більш як 70% – за рахунок субвенції та не менш як 30% – за рахунок коштів місцевих бюджетів.
    Для бюджетів сільських та селищних територіальних громад з індексом податкоспроможності понад 1,1: не більш як 80% – за рахунок субвенції та не менш як 20% – за рахунок коштів місцевих бюджетів.
    Для бюджетів місцевого самоврядування з індексом податкоспроможності 1,1 та менше: не більш як 90% – за рахунок субвенції та не менш як 10% – за рахунок коштів місцевих бюджетів.
    Для бюджетів місцевого самоврядування, з яких здійснюється фінансування закладів, що розташовані в селах (селищах), які мають статус гірських населених пунктів, та у населених пунктах на лінії зіткнення – не більш як 95% за рахунок субвенції та не менш як 5% – за рахунок коштів місцевих бюджетів. ... Читати далі »

    Переглядів: 108 | Додав: adminrxmel | Дата: 14.02.2022

    « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 »
    Профспілка працівників освіти і науки України © 2024