Поновлення повноцінного очного навчання там, де це можливо є найважливішим, що потрібно зробити на шляху до подолання освітніх втрат в Україні.
На цьому наголосив міністр освіти і науки Оксен Лісовий за підсумками проведення слухань у комітеті ВРУ з питань освіти, науки та інновацій, присвячених освітнім втратам українських школярів.
За його словами, питання вимірювання та подолання освітніх втрат в Україні нині стоїть дуже гостро, адже крім «класичних» втрат, які є в кожному освітньому процесі, є прогалини, що виникли через пандемію та війну.
«Ускладнюється ситуація й тим, що втрати по країні є дуже нерівномірними. Комусь вдавалося повноцінно навчатися попри все, а у когось умов для навчання не було зовсім. Однак, говорячи про втрати і розриви, перш за все ми повинні на рівні держави визначитися із термінологією та методиками вимірювання. Це можуть бути різні моніторинги, дослідження та інструменти для оцінювання на місцях», – зазначає Лісовий.
Він також зауважив, що шляхи надолуження освітніх втрат можуть бути різними: перегляд та адаптація освітніх програм, розроблення експрес-курсів, створення додаткового цифрового контенту й розвиток Всеукраїнської школи онлайн, тьюторинг і адаптація освітнього процесу, щоб він був гнучкий та людиноорієнтований.
«Утім найважливіше, що ми повинні зробити, – поновити повноцінне очне навчання там, де це можливо. І тут знову повертаємося до питання безпеки і довіри – батьків до закладів освіти, дитини до вчителя, вчителя до держави. Окрему увагу надали питанню психологічної підтримки і учнів, і вчителів, і батьків», – зауважив міністр освіти і науки.
|