14 вересня 2015 року в Укрінформі відбувся круглий стіл на тему «Реформа середньої освіти: школа очима батьків, вчителів та директорів шкіл».
До обговорення питань реформи в галузі освіти долучилися голова Комітету Верховної Ради України з питань науки та освіти Лілія Гриневич, директор БФ «Інститут розвитку освіти» Георгій Касьянов, директор Фонду «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» Ірина Бекешкіна, директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Юрій Кононенко, директор департаменту освіти та науки, молоді та спорту КМДА Олена Фіданян; Ігор Лікарчук, Український центр оцінювання якості освіти, представники навчальних закладів та громадських об’єднань.
Під час круглого столу були представлені результати опитування батьків, вчителів та директорів шкіл, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва», за ініціативою БФ «Інститут розвитку освіти» і МФ «Відродження», щодо реформи загальної середньої освіти.
Директор фонду Ірина Бекешкіна зазначила, що згідно з дослідженням, переважна кількість опитаних батьків, вчителів та директорів оцінили якість середньої освіти в Україні на середньому рівні. Зокрема, 50% батьків задоволені своїми можливостями впливати на стан справ у школах. Однак близько третини всіх опитаних батьків визнають, що не беруть фактично ніякої участі у житті школи.
Як повідомила директор фонду, батьки та вчителі не підтримують ініціативу із запровадження 12-річної системи загальної середньої освіти. «Новації сприймаються вчителями поки що з недовірою. Вчителі не підтримують 12- річну систему навчання, впровадження 3-етапної системи у середній школі, укрупнення малокомплектних шкіл», - розповіла Ірина Бекешкіна.
За її словами, існує і позитивна статистика – майже половина вчителів погодилися пройти ліцензування, як одну з умов підвищення їхньої зарплати.
Згідно з даними опитування, серед пріоритетних реформ та ініціатив, що могли б допомогти вчителям працювати якісніше, переважна більшість опитаних вчителів та директорів назвали потребу покращити технічний рівень школи та необхідність зміни підходу до оплати вчителя.
Голова парламентського Комітету з питань науки та освіти Лілія Гриневич підкреслила, що реформа має шанс на успіх тільки тоді, коли її підтримують вчителі і директори шкіл, а також батьки. А це результат добре спланованої комунікаційної та просвітницької політики щодо реформ в освіті з різними групами.
За словами Лілії Гриневич, саме вчитель реалізує реформу в освіті. І тому, результати дослідження, що були презентовані учасникам круглого столу, говорять про те, що необхідно налагоджувати комунікацію з освітянським середовищем.
Голова комітету привернула увагу учасників круглого столу до досвіду проведення реформи в освіті у Польщі. «У Польщі цій реформі навчали у школах, розбудовуючи вчительське середовище», - зазначила Лілія Гриневич.
За її словами, обов’язковою складовою комунікаційного проекту має стати співпраця з медіа. «Засоби масової інформації повинні вчитися, яким чином розповідати про реформу в освіті. Увага засобів масової інформації повинна бути прикута до того, що чекає наших дітей», - підкреслила Лілія Гриневич.
Як зазначила голова Комітету ВР України, що школа має перестати ретранслювати знання, а почати готувати дітей до життя. І це повинні розуміти учасники освітнього процесу.
Перехід до 12-річного навчання, на думку Лілії Гриневич, це і є та можливість, якою не тільки можна інтегруватися у європейський освітній простір. «Це створює базу для наших дітей для отримання кращої освіти і освіти для життя, а головне – вирівнювання їх можливостей», - наголосила голова парламентського Комітету.
Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Юрій Кононенко підкреслив важливість інформаційної підтримки реформ в освіті та зазначив, що необхідно проводити роз’яснювальну роботу не тільки в професійному середовищі, а й також в широких колах населення. «Про ці реформи необхідно доносити до більшої частини громадянського суспільства», - підкреслив Юрій Кононенко.
Директор департаменту повідомив, що не погоджується з думкою про пасивність освітян до реформи. «Я часто спілкуюся з вчителями з усіх областей України і можу сказати, що вчителі розуміють, що поруч з реформуванням всього нашого суспільства назріли й зміни в освіті. І вони це підтримують», - додав Юрій Кононенко.
|